پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119788
مأموريت سرگرد براي نجات‌ کشتي‌ به‌ گِل‌ نشسته +جدول
تاریخ انتشار : 1393/09/19
نمایش : 1197
سکان کشتي ملوانان بندر انزلي در نيمه راه به يک سرمربي کهنه‌کار سپرده شده تا شايد اين کشتي به گل نشسته را از غرق شدن نجات دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ملوان بندر انزلي در ليگ برتر چهاردهم، سومين مربي خود را هم در اين فصل به خدمت گرفت تا شايد اوضاع بحراني خود را بهبود ببخشد. قوي سپيد انزلي ابتدا با نصرت ايراندوست شروع کرد ولي همکاري آنها تنها 11 هفته دوام آورد تا دست به دامن يک مربي خارجي شوند. اما همکاري ملوانان و مويسيلوويچ مونته نگرويي هم خيلي زود پايان يافت چرا که 5 هفته و کسب تنها 2 امتياز نتيجه اي نبود که اين همکاري ادامه يابد. اين مربي 47 ساله، در سال هاي 2002 و 2009 به عنوان مربي سال مونته نگرو انتخاب شده بود.

سرانجام پس از نام بردن از چند سرمربي هدايت قوها به فيروز كريمي كهنه‌كار سپرده شد تا شايد بتواند ملوان را از سقوط نجات دهد. کريمي بايد در اولين ديدار خود مقابل دامادش مهدي تارتار در صباي قم که اتفاقا اولين بازي وي هم خواهد بود بايستد که در نوع خود برخورد جالبي خواهد بود.
عملكرد فيروز كريمي در ادوار ليگ برتر
کريمي فصل قبل در سه بازي آخر ذوب‌آهن جانشين لوکابوناچيچ و مجتبي تقوي شد تا با ثبت پيروزي نصف جهاني‌ها برابر داماش و راه‌‌آهن عامل اصلي ماندن اين تيم در ليگ برتر لقب بگيرد.

فيروز کريمي که فوق‌ليسانس روان‌شناسي دارد،‌ سرهنگ پليس بوده و حالا پس از پاس در يک تيم نظامي البته از نوع دريايي آن بايد خود را محک بزند. ادبيات خاص اين سرمربي هم زبانزد خاص و عام است. اين سرمربي طناز و صريح اللهجه در سال هاي اخير يکي از «ف.ک»هاي معروف و منشوري بوده و کمتر در ليگ برتر ديده شده است.

در زير کارنامه اين سرمربي باسابقه و البته پرنوسان در ادوار ليگ برتر فوتبال را مرور خواهيم کرد:

** از قهرماني آسيا تا نايب قهرماني ليگ برتر
به گزارش مشرق، فيروز کريمي که سابقه بازي در پاس تهران را دارد، در تيم‌هاي زيادي از قبيل پاس تهران٬ سپاهان اصفهان٬ بهمن کرج٬ پلي‌اکريل اصفهان٬ تراکتور سازي تبريز٬ استقلال اهواز٬ ابومسلم مشهد٬ شهاب زنجان٬ راه آهن شهرري٬ استقلال تهران٬ صباي قم٬ داماش گيلان٬ گسترش فولاد٬ شاهين بوشهر٬ سنگ آهن بافق٬ پيکان تهران٬ ذوب‌آهن اصفهان و ملوان بندر انزلي مربيگري کرده است.

آخرين افتخار باشگاهي ايران در آسيا به نام اين سرمربي 58 ساله است؛ وي با پاس در سال 92 قهرمان جام باشگاه‌هاي آسيا شد، ضمن اين که 2 قهرماني پياپي با پاس در ليگ آزادگان در سالهاي 70 و 71 و قهرماني با بهمن در جام حذفي سال 73 نشان دهنده اينست که اين سرمربي طناز در اوايل سرمربيگري خود بسيار موفق تر از سالهاي اخير بوده است.

کريمي در ليگ برتر يک فصل کم‌نظير را با استقلال اهواز پشت سر گذاشت اما در بقيه فصول(به جز فصل قبل) به نتايجي
که بايد دست نيافت. کريمي 7 فصل در ليگ برتر مربيگري کرد اما تنها در فصول ششم و هشتم، تمام بازي‌ها را سرمربي استقلال اهواز و صبا بود. فيروزخان در ساير فصول معمولا يک آلترناتيو بود براي ساير مربياني که به بن‌بست رسيده بودند.
مأموريت سرگرد براي نجات‌ کشتي‌ به‌ گِل‌ نشسته +جدول
به واقع فصل رويايي فيروز کريمي همراهي‌اش با استقلال اهواز در ليگ ششم بود، تيمي که پس از سايپا و بالاتر از پرسپوليس و استقلال که 53 و 52 امتياز گرفته بودند با 54 امتياز نايب‌قهرمان شد.
ثبت 16 برد و 6 مساوي براي جنوبي‌ها يک نتيجه خارق‌العاده بود. هرچند که اگر نتايج هفته پاياني طور ديگري رقم مي‌خوردند، قهرماني هم دور از دسترس تيم کريمي نبود!

** نحسي 13 حاجي فيروز را گرفت!
فيروز کريمي در ادوار ليگ برتر روزهاي بد هم کم نداشت. شايد تحويل گرفتن استقلال پر از مشکل در ليگ هفتم يکي از اشتباهات اين مربي بود. کريمي از ايستگاه پانزدهم ليگ هفتم جاي ناصر حجازي و صادق ورمزيار (2 بازي روي نيمکت بود) را گرفت اما هرگز تيم آبي‌ها از مشکلات رهايي پيدا نکرد. ثبت رتبه سيزدهم ليگ از نتايجي بود که هنوز هم خاطره‌اش آبي‌ها را آزار مي‌دهد.

** سقوط شاهين و روغن سوزي پيکان
به گزارش مشرق، کريمي يک فصل بعد در صبا بد نتيجه نگرفت هرچند که تيمش در رقابت‌هاي آسيايي آنچنان که بايد عمل نکرد. با اين اوصاف دو فصل ابري در شاهين بوشهر و پيکان (ليگ‌هاي دهم و دوازدهم) داشت.

در فصل 2011-2010 از هفته دهم جاي حميد درخشان را گرفت تا بلکه اوضاع شاهين بوشهر را سرو سامان بخشد اما تا ايستگاه 24 ليگ، اين اتفاق نيفتاد. ثبت تنها 3 پيروزي و 5 مساوي طي 15 بازي سبب شد تا متوليان شاهين تصميم به قطع همکاري با اين مربي بگيرند. شاهين هم در نهايت سقوط کرد تا اين مربي هم در ناکامي شاهين بوشهر نقش داشته باشد.

به هر حال بايد منتظر ماند و ديد در ليگ چهاردهم که اختلاف امتياز تيم ها خيلي کم است و ملوان قعرنشين که با منطقه امن جدول تنها 6 امتياز فاصله دارد با هدايت فيروز کريمي در ليگ مي ماند يا به سرنوشت شاهين بوشهر و پيکان دچار مي شود؟!
عملکرد فيروز کريمي در ادوار ليگ برتر
 
 
منبع: مشرق
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html